dinsdag 25 januari 2011

Dinsdag 25/01

Halloooooo!
Dit is het laatste blogbericht dat ik in Engeland schrijf! Er volgt er dan nog eentje donderdag of vrijdag. Ik moet toch laten weten hoe ik thuisgeraakt ben ook eh?
Toen ik zondagavond alles klaarlegde dat ik nodig had voor het examen kreeg ik plots een paniekaanval. Ik kon nergens mijn smartcard vinden! Ik wist zeker dat die in mijn trainingsbroek zat toen ik van de trampoline naar huis ging, maar waar ik ze toen gedaan had.. Honderd keer dezelfde plaatsen gecheckt en toen Marie-Christine even in de slaapkamer moest zijn, zag ze het daar mooi liggen blinken op de grond. Het moet uit mijn broekzak gevallen zijn toen ik me omkleedde. Ik vloog haar om de hals en zwoor dat ik haar eeuwig dankbaar zou zijn. Met een gerustgesteld hart kon ik nu nog een uur of twee in mijn bed gaan liggen draaien tot ik eindelijk in slaap viel. 's Morgens geraakte ik met veel moeite uit mijn bed. Het wandelingetje buiten deed me wel deugd. Ik vond het examenlokaal relatief snel en installeerde me tegen de muur in afwachting. De deuren gingen open en we gingen allemaal op onze genummerde (!) plaats zitten. We moesten nog 5 minuten wachten voor we begonnen, dus vulde ik overal mijn naam al in. Ik vond het wel spannend hoe ik alles moest invullen. Wat als ik iets verkeerd deed en mijn examen ongeldig was? Ik hoop maar dat ik het nu goed gedaan heb, want anders verlies ik mijn monsterscore. Ik heb het examen met alle gemak ingevuld, heb amper getwijfeld een was bijgevolg na een goed half uur klaar en stond als eerste weer buiten. Ik ga nu niet beweren dat ik alles perfect heb ingevuld, ze zullen wel dingen vinden waar ik meer had kunnen zeggen, maar ik ben ervan overtuigd dat ik de eerste 50 punten (van 80) allemaal heb. Het heeft wel iets, zo'n examen. Ik wou maar dat het volgende ook zo gemakkelijk was, maar helaas. Morgen moet ik 2 essays schrijven in 2 uur. Ik zie er eigenlijk wel tegen op. Maar goed, na het examen ben ik nog een papiertje gaan ophalen in King's Gate en eenmaal thuis heb ik een klein beetje gestudeerd en me vooral lekker ontspannen.
Vandaag ben ik mooi op tijd opgestaan, heb mijn allerlaatste Engelse douche genomen en heb me dan aan het werk gezet. Het vlotte goed. 's Namiddags is Charlotte op bezoek gekomen en hebben we een hele tijd mijn toekomstige zelf staan lachen. Die arme ik zal met een volgepropte koffer, rugzak met nog klein extra rugzakje erbovenop, laptoptas en nog klein schoudertasje een half uur naar het station moeten stappen. Trein op, trein af, andere trein op, trein af, hopelijk hulp krijgen van een lieve jongen, trein op, trein af, trein op, trein af, auto in. Goh, dat zal fantastisch zijn! Toen Charlotte weg was, heb ik me weer een tijdje geconcentreerd en intussen heb ik alles herhaald wat er te herhalen valt, hoera! Nu ga ik een paar boterhammetjes eten en me dan nog eens bezinnen of ik nog iets moet herbekijken.
Ik heb in het vooruitzicht een hele boel geklungel, maar ik heb wel zin om terug naar huis te gaan.
Tot heel binnenkort!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten