woensdag 19 januari 2011

Woensdag 19/01

Woepsie! Ben gisteren vergeten bloggen!
Neem me niet kwalijk, ik zat met mijn gedachten in de Grand Canyon.
Even recapituleren. Maandag ben ik, zoals ik had gezegd, eindelijk eens in die examens gevlogen. Ik heb die dag mijn hele cursus Children's Literature gestudeerd, zijnde 50 pagina's notities, 16 powerpointpresentaties, 10 blaadjes seminarienotities. Ik moet toegeven dat ik redelijk trots was op mezelf toen ik die avond rond 21u stopte.
Dinsdag was iets minder productief. Wel te begrijpen natuurlijk, want ik had het gevoel dat ik alles had gedaan dat moest gebeuren. Die dag heb ik 3 artikels van om en rond de 30 pagina's gelezen, maar ik had meer kunnen doen want ik heb meermaals naar buiten zitten staren en rond 16u moest ik per sé het volledige traject van die prachtige volle maan langs mijn raam traceren en de verschillende kleuren van de hemel waren bijzonder fascinerend. Om 19u had ik ook afgesproken met Charlotte en Coralie om naar de cinema te gaan. We zijn naar 127Hours geweest. Wat een gekke film! Heel sterk, zit goed in elkaar, maar is absoluut niet geschikt voor de gevoelige kijker. Het ergste is dat je weet dat het waargebeurd is. Wow, ik ben nog nooit zo dicht geweest bij het daadwerkelijk mijn ogen toeknijpen. Ik heb het niet gedaan hoor, heb gewoon door mijn vingers verder gekeken, maar het was niet zonder enig ongemak. Ik wil me gewoon niet voorstellen dat ik zoiets meemaak. Om jullie nieuwsgierigheid een klein beetje te bevredigen, het gaat over een kerel die in een kloof valt ergens in het hol van Pluto en zijn hand geraakt vast tussen een rots. Brrrr. Maar goed, eenmaal ik thuis was, besloot ik nog een beetje naar mijn Koreaans drama'tje te kijken en uiteindelijk heb ik heel goed geslapen (zij het met enige vertraging).
Deze morgen werd ik zowaar 5 minuten voor mijn wekker wakker. Uiteraard ben ik nog een halfuur blijven liggen en uiteindelijk toch maar opgestaan om eerst - en ik denk dat dit de allerlaatste keer geweest is - naar Tesco te stappen om mijn laatste week te overleven. Het weer is trouwens al 3 dagen prachtig, echt heerlijk. Zon, blauwe lucht, vogeltjes die fluiten, rond de 10°C.. Prachtig gewoon. Hopelijk blijft het zo.
Bon, het wordt maar eens tijd dat ik nog wat artikeltjes doorneem.
Tot de volgende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten