zondag 30 januari 2011

Zondag 30/01

Waaaaah! Mijn oprechte excuses, ik vergat telkens weer te schrijven.
Maar hier is dan eindelijk de allerlaatste update!
Woensdag was een chaotisch dagje. Ik stond om 8u 's morgens op, at snel een beetje, nam afscheid van Marie-Christine die naar de les vertrok en moest dan zelf in twee keer al mijn bagage naar beneden dragen. Ik heb geloof ik nog nooit zo'n zware koffer meegesleurd. Ik geraakte met veel moeite bij de receptie, gaf daar mijn sleutel af en met een enorme krachtinspanning kwam ik uiteindelijk aan bij Alina, die me een beetje hielp om alles naar boven te sleuren. En toen zaten we op haar kamer, te wachten tot het tijd was voor het examen. We hebben naar Princess Diaries gekeken en daarna nog een klein beetje herhaald. Om 13u vertrok ik richting bibliotheek, waar ik met Naomi afgesproken had. Samen zochten we dan de kerk waar we examen hadden om uiteindelijk zo'n 40 minuten te vroeg te zijn. We hebben nog een beetje gepraat over alles behalve het examen en toen het plotseling geweldig begon te gieten, propten we ons naar binnen om daar te wachten tot de zaal open ging. Eindelijk was het dan zo ver. Tijd voor het examen. We kregen 10 vragen waarvan we er 2 moesten kiezen om een essay over te schrijven. Ik had wel stress, want 2 essays schrijven in 2u vond ik wel een beetje sterk. Gelukkig vond ik een paar vragen waar ik wel iets over kon zeggen en uiteindelijk diende ik na 2u 2 essays van 2 bladzijden in (met mijn geschrift, is dat wel ok). Na het examen heb ik nog afscheid genomen van Naomi, in de gietende regen en toen ben ik terug gegaan naar Alina, waar ook Charlotte heenging. We hebben met z'n drietjes fajitas klaargemaakt. Was wel lekker. En daarna kwam een appelstrudel als dessert. Claudia vervoegde ons ook om van de appelstrudel te smullen. Na de afwas praatten we nog een beetje bij op Alina's kamer, leerde ik Claudia en Alina breien (let wel, enkel brei opzetten en de rechtse steek, veel meer kan ik zelf ook niet) en keken we naar Mamma Mia. Toen was het tijd voor Charlotte om haar bus te halen en voor Claudia om nog een beetje te slapen voor haar examen. Alina en ik maakten ons ook klaar om te slapen en lagen toen allebei nog veeeeeel te lang wakker. Uiteindelijk vielen we toch nog in slaap.
Om 5u 'smorgens ging de wekker weer af. Tijd voor Sarah om naar huis te gaan. Alina is zo lief geweest mee te gaan tot aan het station en zo mijn last wat te verlichten. Met een beetje moeite geraakte ik op het juiste perron en ontdekte dat ik al meteen aan de juiste wagon stond om daarna ook te zien dat mijn zetel net aan de deur was. Ik zat al gauw op mijn gemak naar buiten te kijken. De treinrit was aangenaam en voor ik het wist, was ik in London King's Cross. We kwamen aan op perron 8 en je raadt nooit wat ik voorbij zag flitsen.. Perron 9 3/4!!! Ik geloofde m'n ogen niet. Ik vond met gemak Pancras International, waar ik zonder problemen door de security passeerde en dan een uurtje moest wachten op de Eurostar. Ik was wel zo dom om net die rolband te nemen die niet werkte en dus uit eigen kracht mijn bagage moest naar boven sleuren, maar verder had ik geen problemen met het vinden van mijn zitplaats en al snel waren we vertrokken. Ook deze rit ging vlot en om 14u12 stapte Sarah van de trein in station Brussel-Zuid. Daar vond ik mijn liefje en samen hebben we dan de weg van Brussel naar Gent naar Waregem naar huis afgelegd om daar samen Moeke's verjaardag te vieren. Hoeraaaaaa!
Zo. Dit was het. Ik dank u allen voor het blijven volgen van mijn ongetwijfeld zeer interessante blog.
Tot we elkaar eens tegenkomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten