woensdag 12 januari 2011

Woensdag 12/01

Maandag schrok ik om half twaalf wakker. Het duurde niet lang voor ik besefte dat ik een halve dag weggeslapen had en bijgevolg nog maximum zo’n 5 uurtjes daglicht zou kunnen genieten. Gelukkig, of moet ik zeggen ongelukkig, heb ik nog geen examenstress, dus begon ik gewoon om 13u te werken. Ik maakte mijn essay af, dat uiteindelijk 1823 woorden telt, een beetje te weinig, maar binnen de toegestane marge van 10%. Om 15u maakte ik een uitje naar de bib alwaar ik ‘Hamlet’ terugbracht en mijn essay afprintte en vervolgens op zoek ging naar Victor Hugo. Het was een hele zoektocht. Ik had gedacht hem snel te vinden, maar hij moest natuurlijk weer op het einde van de derde gang staan die ik doorzocht. Ik snap nog steeds niet goed waarom ze de dingen hier niet gewoon alfabetisch zetten. Niet dat er geen alfabetisch systeem in zit, maar ze doen het geloof ik in categorieën die niemand snapt. Hoedanook, ik vond uiteindelijk twee Engelse en één Franse versie van ‘Notre Dame de Paris’ en ging opgewekt terug naar huis. Eenmaal thuis heb ik nog een hoofdstuk Phonetics gedaan. Rond 20u zat ik me gezellig in pyjama te ontspannen met het bekijken van een Koreaanse serie, ‘Beethoven Virus’, toen plots mijn Engelse gsm begon te spelen. Coralie? Ik nam op om door Coralie uitgenodigd om mee in het centrum iets te gaan drinken. Ze heeft een beetje overtuigingskracht nodig gehad om me te overhalen die pyjama weer uit te doen en nog naar buiten te gaan in de regen, maar ze heeft het voor mekaar gekregen. Johanna, een Duits meisje dat in mijn buurt woont, eigenlijk zelfs mijn buur is, ging ook, dus konden we samen wandelen. Het was best gezellig, alleen het laatste half uur was er voor mij te veel aan. Toen gingen we naar een bar geheten ‘Indigo’. De lichtjes waren bijzonder fascinerend, maar de muziek deed gewoon pijn aan de oren. Ik was blij als ik daar weer buiten was, en ik niet alleen denk ik. Tegen twaalf uur zat ik in mijn bedje en met de gewoonlijke vertraging viel ik uiteindelijk in slaap.
Gisteren slaagde ik er opnieuw in me te overslapen. 11u deze keer. Laat me even duidelijk maken dat mijn wekker elke ochtend om 9u afgaat, en ik word erdoor gewekt, maar ben zo lui dat ik hem afzet en weer in slaap val. Maar goed, ik had gepland om die dag mijn Phonetics af te werken. Ik had nog 40 pagina’s te gaan ongeveer en dan wou ik ook nog de ppt en oefeningen bekijken. Het is me niet gelukt, maar ik heb wel de 40 pagina’s afgewerkt, dus ik heb wel degelijk alle leerstof al eens in mijn hoofd gestopt. Om 17u30 kwam Alina, te vroeg. We bestelden onze bustickets online voor onze citytrip naar Leeds zaterdag en een beetje later kwam Charlotte ook toe. We zaten gezellig te babbelen toen er een enthousiaste klop op de deur was. Er waren twee studenten die een onderzoek deden voor school. Als we zo vriendelijk zouden zijn een gratis test op chlamydia te doen? Ok dan.. We hadden een uur om een urinestaaltje te regelen. Niet echt een leuk gedoe, maar de beloning maakte alles weer goed. We kregen een foldertje, een sleutelhanger, een balpen, een onderbroek en een stuk of vijf (Bommalijn-waardige ;p) condooms! We waren weer helemaal actief toen we uiteindelijk om 20u naar de cinema vertrokken. De film die we gingen zien was ‘The King’s Speech’, over King George VI van Engeland die zijn broer moet opvolgen omdat die wil trouwen met de 2x gescheiden mevrouw Simpson en die jammer genoeg een grote stotteraar is. Ik heb me goed geamuseerd, het was bijzonder grappig met momenten. Eenmaal terug thuis heb ik me in mijn bed genesteld met ‘Notre Dame de Paris’, drie hoofdstukken heb ik gelezen en dan ben ik relatief snel in slaap gevallen om vandaag ietwat vroeger op te staan, zijnde half 11.

1 opmerking:

  1. Hahaha!! Fantastisch om te horen/eerder lezen dat de Bommalijn je nog steeds nauw aan het hart ligt, echt, ik ben ontroerd Sarah :')

    BeantwoordenVerwijderen