vrijdag 21 januari 2011

Vrijdag 21/01

Geloof het of niet, ik heb een heleboel te vertellen!
Woensdag, na het typen van mijn blogbericht, begon ik te werken, maar ik merkte al gauw dat ik mijn hoofd er echt niet bij kon houden. Waarschijnlijk deels omdat ik niet volledig het nut zag van wat ik aan het doen was. Ik begon ook steeds meer te verlangen om thuis te zijn en mijn humeur daalde bijgevolg met rasse schreden. Ik had nood aan aandacht en affectie en zat hier maar alleen te wezen. Toen het eindelijk avond werd, moest ik me plots haasten voor de trampoline. Ik kleedde me snel om, gooide mijn kleren op de zetel en vertrok naar het sportcentrum om daar nog een hele tijd op Charlotte te wachten. De trampoline zelf heeft me wel deugd gedaan. Ik heb helaas moeten beseffen dat ik me helemaal niet meer stabiel voelde bij het springen en stelde vast dat ik bijna alles opnieuw moest leren. Ik heb echter toch bewezen dat ik nog steeds een salto kan maken, zij het terug met een mat. Achteraf ging ik met een pijnlijke rug weer naar huis om me nog een tijdje voor de computer te zetten en uiteindelijk mijn pyjama aan te doen en te gaan slapen(sportkledij en bh vlogen ook op de zetel).
De volgende ochtend werd ik wakker doordat ik de deur hoorde dichtslaan. Ik hoorde stemmen heel dichtbij en vroeg me af waar die precies vandaan kwamen. Mijn oren hadden het goed, ze stonden in mijn woonkamer! Er was een klopje op mijn slaapkamerdeur en ik kwam buiten in een reuzet-shirt en met een uitermate warrige kop haar om daar een man, vrouw en meisje aan te treffen. Ik had snel door dat het meisje een nieuwe kamergenote was. Toen keek ik rond in de kamer en besefte hoe ongelooflijk rommelig het was en hoe fantastisch ik er zelf uitzag. Afgang. Na een korte kennismaking waarin ik herhaaldelijk zei dat het echt niet erg was dat ik zo gewekt was, vertrokken ze om Marie-Christine een beetje rond te leiden. Ik gebruikte de tijd om op te ruimen, een douche te nemen en nog wat artikels te lezen. Toen Marie-Christine thuiskwam, zag ik het er stukken beter uit. We maakten uitgebreider kennis, ik werkte nog een beetje, of deed tenminste alsof, terwijl ik stiekem haar skypegesprekken afluisterde. Ze is van Straatsburg en aangezien het schijnt dat ik Frans studeer, kan ik dus mooi meevolgen hoe zij aan haar vrienden het verhaal doet van hoe 'cette pauvre fille' uit haar bed gehaald werd en hoe het hier 'un bordel' was toen ze toekwam en hoe ik fantastisch goed Engels kan spreken en zo. Oja, ook het vermelden waard is dat de meneer die hier ook zo mooi in mijn stort heeft gestaan een professor was, die trouwens ook vermeld heeft dat ik een mooi Engels accent heb, hoera! 's Avonds zijn we dan met z'n tweetjes iets gaan eten, zij heeft getrakteerd omdat zij me uitgenodigd heeft. Ik heb één keertje geprotesteerd, maar heb redelijk snel zeer dankbaar mijn bord leeggegeten. Het was heel gezellig, het is bijzonder jammer dat ze nu pas gekomen is en ik volgende week al moet vertrekken eigenlijk, ik denk dat we goed zouden overeen komen.
Vandaag dan. Ik heb niet zo goed geslapen, ben geregeld wakker geworden en heb eigenlijk een hele tijd liggen wachten tot mijn wekker eindelijk zou aflopen. Om 10u stond ik aan King's Gate om een papier in te dienen dat nog moet getekend worden voor ik naar huis vertrek. Nu mag ik maandag nog eens teruggaan om dat op te halen.Ik heb terwijl ook eens geïnformeerd of St Luke's Hall (waar ik examen heb) echt is waar ik denk dat het is, dwz in een kerk. En jawel, Sarah heeft woensdag examen in een kerk. Vervolgens ben ik met Alina en Charlotte eindelijk eens een echt 'English Breakfast' gaan proberen. Voor we echter ergens geraakten, werden we aangesproken door een dame die ons vroeg of we niet de 'Hot&Spicy Pringles' wilden proeven, ze zou ons daar £1 voor geven. Ja, dat hoef je geen twee keer te vragen natuurlijk.Wij dus eerst mee met die vrouw naar een kerk waar we een bordje kregen met 3 chips, daarna wat vraagjes beantwoorden, een krabbeltje zetten en een pond verdienen, hoera! En toen kwam ons Engels ontbijtje. Dat houdt in: sausage, scrambled egg, beans in tomato sauce, mushrooms, tomato, toast with butter, bacon. Niet zo geslaagd dus, Sarah heeft ei gegeten, een halve tomaat (we deelden twee porties met drie), een beetje bonen die ze niet lekker vond, twee stukjes worst die ze niet lekker vond, twee stukjes wel lekker spek en twee stukjes toost met iets te veel boter die toch niet al te slecht smaakten. Daarna hebben we nog een beetje door de stad rondgedoold, wat geshopt, in een kunstgalerij binnen geweest, een beetje de tourist uitgehangen om dan te beslissen dat we bij Alina naar 'Inception' zouden kijken, wat we ook hebben gedaan.
Ik kreeg tijdens de film ook een sms'je dat een hele zorg van mijn schouders nam en was bijgevolg nog vrolijker dan ik de hele dag al geweest ben. Nu ben ik na een leuke dag terug thuis en vraag me af of ik nog iets ga doen voor Children's Literature of niet.. En dat mag je zelf invullen ;-)
Daag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten